JIŽNÍ MORAVA 2020- hrad Veveří, Brno, Moravský kras, Mikulov, Pálava, Slavkov u Brna

5.- 8.8.2020
1. DEN: Vlakem jsme odjeli z Přeštic v 6:52 ve směru na Prahu a z Prahy do Brna. Do Brna jsme dorazili v 11:45. Na hlavním nádraží jsme si uschovali zavazadla a následně jsme se vydali na státní hrad Veveří, který leží na skalnatém ostrohu nad Brněnskou přehradou. Jde o jeden z nejrozsáhlejších a nejstarších hradních areálů nejen na Moravě, ale i v celé České republice. Na hrad Veveří jsme se dostali od hlavního nádraží šalinou, kde jsme ve stanici Zoologická zahrada přestoupili na městský autobus, který nás dovezl až na hrad Veveří. Poté jsme si prošli prohlídkový okruh s průvodkyní a další zajímavá místa na hradě. Nazpátek do Brna jsme pluli parníkem, který nás dovezl až do konečné stanice Bystrc a poté jsme jeli šalinou přes hlavní nádraží (kde jsme si vyzvedli zavazadla) až na ubytování v Brně-Buhunicích. Ubytovali jsme se v nově postaveném zahradním domečku , odpočinuli jsme si a poté jsme se vrátili šalinou zpět k hlavnímu nádraží, odkud jsme se vydali projít historickou část Brna.

2. DEN: Po snídani v zahradním domečku jsme se vydali na městský autobus, který nás dovezl až k hlavnímu nádraží. Bohužel kvůli komplikacím na silnici, nám ujel do Blanska vlak a tím pádem nám ujel z Blanska i autobus do Skalního mlýna, kam jsme měli namířeno. Nezbývalo nám nic jiného, než jít 8 km po svých, přes Skalní mlýn až k Punkevní jeskyni, kde jsme měli na 11:30 zarezervovanou prohlídku. Po prohlídce a plavbě na lodičkách jsme se vydali na nedalekou lanovku, která nás dovezla až k Hornímu můstku nad Macochou, kde mimo jiné je i hospůdka. Tam jsme si dali polévku a něco k pití a lanovkou jsme se vrátili opět dolů ,k k říčce Punkvě. Nenáročnou cestou jsem došli zpět do Skalního mlýna odkud nám v 15:30 jel autobus zpátky do Blanska. Z Blanska vlakem zpátky do Brna. Po návratu do Brna jsme vyrazili na jednu z největších dominant Brna- na hrad Špilberk. Poté jsme si prošli další dominanty a významné místa Brna. Po procházce Brnem odjezd šalinou na ubytování.

3. DEN: Po snídani jsme se vydali na Hlavní nádraží opět na šalinou. Poté jsme prošli OC Dornych a OC Vaňkovka, až jsme dorazili na autobusové nádraží Zvonařka, odkud nám jel v 7:55 autobus do Mikulova. Do „města s vůní jihu“ jsme dorazili něco po deváté. Prošli jsme si ty největší lákadla a dominanty města. Tím je Dietrichsteinská hrobka, Svatý kopeček, na kterém se nachází kaple sv. Šebastiána, zvonice, křížová cesta a především výhled do okolí a v neposlední řadě jsme navšívili i barokní zámek, který stojí na skalnatém kopci zvaném Zámecký vrh. Po prohlídce města jsme odjeli autobusem až do nedalekého Pavlova. Z Pavlova jsme se pěšky vydali na jednu z největších dominant Pálavy. Tím je zřícenina hradu Děvičky, odkud je podle mého nejhezčí výhled. Po zhruba 4 kilometrový trase jsme se opět vrátili do Pavlova. Z Pavlova jsme odjeli autobusem do Zaječí, kde jsme se vydali na rozhlednu Dalibor, kde se mimo jiné nachází známé vinařství U Kapličky. Z vinařství a rozhledny jsme pokračovali dále po žluté až do Zaječí, kde jsme nastoupili do autobusu a svezli jsme se na vlakové nádraží. Vlakem jsme dojeli až do Brna. Poté jsme jsme si dali v centru Brna něco na žízeň. Pak jsme odjeli šalinou na ubytování.

4. DEN: Tento den jsme se vydali vlakem do Slavkova u Brna, kde se nachází zámek. Slavkov a zámek jsme si v klidu prošli a nazpátek jsme jeli opět vlakem do Brna. V Brně jsme zašli do OC Vaňkovka, kde jsme si koupili něco dobrého k jídlu. Okolo druhé hodiny jsme vlakem odjeli směrem na Prahu a z Prahy domů. Bylo to hezké!